Sekretne Szczyty Afganistanu 2012

2012-08-05

Drugi raport ze zdobycia szczytu. Nazwaliśmy go Kohe Elgha Eli IV

Noc była bardzo wietrzna i zimna. Niestety obudziliśmy się dwie godziny później niż planowaliśmy. Mimo straty czasu spokojnie i z detalami przygotowaliśmy się do wspinaczki.
Od lodowca trasa prowadzila przez 300 m stromą ścianę lodową w kierunku grzbietu górskiego, który miał nas doprowadzić do szczytu. Wspinaczka i przejście niekończącym się grzbietem pożarła wiekszość naszej energi. Szczyt był cały czas widoczny, ale wydawało się, że się w ogóle do niego nie zbliżamy. Bezchmurne niebo i wielkie słońce towarzyszyło nam od samego rana utrudniajac wspinaczkę, ponieważ śnieg topił się w zastraszającym tempie.
Dzięki dobrej pogodzie o 9:03 rano cała ekipa dotarła na szczyt. Mieliśmy niesamowite widoki na chiński Pamir i Pakistan. Byliśmy bardzo podekscytowani i szczęśliwi.
Zmierzyliśmy wysokość zdobytej góry za pomocą GPS. Uzyskana wysokość to pomiedzy 5719 i 5732 m npm.
Ta bezimienna góra dominuje w dolinie Elgha Eli (jest to nazwa krzaka, który rośnie w jej dolnej części).
Postanowiliśmy nazwać zdobyty szczyt Kohe Elgha Eli IV.
W skład tej góry wchodzą trzy inne szczyty, ale zdobycie ich pozostawimy na przyszłość